maandag 4 september 2017

SPEELKLEED

Omdat Justin twee jaar werd en (zijn moeder) graag een speelkleed wilde, dook ik in mijn archief en vond het patroon van dit kleed. Het leek simpel,maar door het formaat was het toch een hoop werk. Voor Johnny maakte ik er ook eentje.
Voor Justin een blauwe:

En voor Johnny een oranje. 
De kleden hebben een doorsnee van 1,50 meter, dus het was heel veel werk. Maar ze zijn leuk geworden, vind ik zelf. De kleden zijn aan twee kanten te gebruiken.
De effen achterkant is fleece stof, de voorkant katoen. De stof kocht ik bij Jan Sikkes in Haarlem.
Het patroon vond ik op het blog : emmaenmona
De jongens waren er erg blij mee:

9 opmerkingen:

  1. Goed gedaan Mieke en idd een heel werk! Onze kleinzoon heeft ook zo'n speelkleed, gekocht door dochter 😉, met wegen erop, zodat daar de autootjes kunnen rijden. Ha,ha,! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zag later op een site wat ze kosten. Daar kan ik het niet voor doen. Maar het patroon had ik al zo lang liggen, dat wilde ik toch eens maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een hele klus dit kleed! Maar wel de moeite waard. Zelfgemaakt heeft toch altijd wat meer...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk, zeg. En handig. Het lijkt wel alsof je er speelgoed in kunt bewaren!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn hartstikke leuk. En wat handig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg leuk en als je ze ophangt staat het ook nog eens mooi. Super gedaan oma !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vanmiddag was ik in de Grote St. Laurenskerk in Alkmaar. Een prachtige locatie om dergelijk handwerk te showen. De grote stukken komen er goed tot hun recht.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk! Maar wat een werk. Vooral die cirkel mooi uitknippen lijkt me moeilijk.
    Ik herinner me dat mijn broers 35 jaar geleden er eentje in jeansstof hadden van Lego. Als zij stopten met spelen, kon je hem maar amper optillen van het gewicht van de blokjes die er inzaten ;).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat heb je dat goed gedaan. Leuk toch als je wat voor je kleinkinderen kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen