maandag 21 augustus 2017

FIJN WEEKEND

Zaterdagmiddag reden we naar Den Haag. Naar mijn zwager en schoonzus. Zij kunnen heerlijk koken, en deze keer had Guust zich geweldig uitgesloofd.
We kregen vis, dat vinden we heerlijk. 
Het voorgerecht: haringsalade met biet
Tussengerecht :
Hoofdgerecht: kreeft en coquilles St. Jacques, een heerlijke combinatie.
We bleven slapen en zondag gingen we naar Goes, daar was een tentoonstelling van Art Quils.
De tentoonstelling is nog tot 3 september, en zeker de moeite waard. Hoewel ik eerlijk moet zeggen dat ik de tentoonstellingsruimte niet mooi vond en ik vond dat de quilts wel beter konden hangen. Maar goed, het ging om de quilts en die waren mooi.
Weer veel inspiratie opgedaan. 
Deze quilt is van Christine Chestner.
Ik vond het doorquilten erg mooi. Dat lijkt me leuk om zelf ook eens te gaan doen.
Van Marijke Snijders:
Hier vond ik het leuk, dat de blokken verschillende maten hebben. Bij mij zijn ze meestal even groot, dus ook hier weer iets om aan te denken.
En deze is van Anne Woringer
Volgens mij een geverfde lap waar de lijnen doorgequilt zijn. Met mijn voorraad zelfgeverfde lappen moet zoiets ook te doen zijn.
Dit was een fijn weekend, wel 400 km. gereden, maar dat was alles de moeite waard.

10 opmerkingen:

  1. Dat ziet er lekker uit Mieke. Je boft met zo'n zwager. Zelf houd ik ook erg van koken. Ik ben niet zo van de art quilts, maar leuk voor jou dat je weer nieuwe inspiratie hebt opgedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een super diner! En ook de tt. In Goes is geweldig. Net als jij vond ik de locatie niet zo geweldig. Maar wat hing er veel moois!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mmmmmm,lekker, haringsalade met rode bietjes, dat heb ik toevallig deze week ook op het menu staan. Maar ik ben beslist geen keukenprinses hoor. ☺☺
    Heerlijk hè, inspiratie opdoen op een tentoonstelling. Jammer als je tekortkomingen ziet, maar goed, de quilts waren de moeite waard, de rest is dan bijzaak toch?
    Groetjes,
    Paula

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat heerlijk zo een diner en dan nog die prachtige quilts...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk zo een diner en dan nog die prachtige quilts...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aanschuiven en lekker eten is toch het leukste om te doen. Tot slot nog ideetjes opdoen voor een nieuw quiltwerk dan was jou weekend zeker geslaagd.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De quilt van Marijke Snijders spreekt mij ook erg aan. Ik zou wel zoiets willen maken. Kun je mij een goed boek aanraden?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een verwennerij en wat een heerlijk weekend! Ben benieuwd wat je het komende jaar met al je inspiratie gaat doen, spannend!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Echt een topkok en het wordt ook zo prachtig geserveerd. Kunstwerkjes, evenals de quilts. Begrijpelijk dat je daar geinspireerd van raakt.

    BeantwoordenVerwijderen