donderdag 30 april 2015

QUILTTENTOONSTELLING OP TEXEL

Ik was op de expositie van quilts van cursisten van Ineke Vaillant op Texel.
Ineke is geen onbekende in quiltland. Jarenlang had zij een winkel op Texel. De winkel heet nu De Scholekster en is een bezoek meer dan waard!!
De expositie wordt georganiseerd door Ineke en de eigenaresse van De Scholekster en wordt altijd gehouden in het Cultuurhistorisch Museum Texel in De Waal.
Het leuke is, dat mannen zich ook welkom zullen voelen, want voor hen is heel wat te zien op gebied van oude gereedschappen, schapen houden, kortom, van alles wat zich op het platteland van Texel afspeelde.
Maar ik kwam voor de quilts en laat jullie wat foto's zien die ik gemaakt  heb. Het zijn er helaas niet veel, want al snel was de accu van mijn fototoestel leeg. En de reserve accu was ook leeg.
 

Het was een leuke tentoonstelling , helaas vandaag de laatste dag.
Over twee jaar is er weer een expositie.

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk, ik las er al meer over. ja en jij woont er lekker dicht bij…
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Wietske, we wonen niet vlakbij Texel , maar zijn in ons vakantiehuisje daar. Dus behalve genieten van de quilts ook even genieten van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Mieke,
    Leuk die foto's van de Texelse tentoonstelling, ook al zijn het er maar een paar. Ik ben enkele weken geleden op Texel geweest en ben "vergeten" om naar die tentoonstelling te gaan.
    Staat nu op het programma voor volgend jaar!
    Groet van Maria.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilts en wat zijn ze op een leuke manier gepresenteerd! Jammer dat de tentoonstelling nu al is afgelopen, maar in juni zwellen we zeker een bezoek brengen aan de Scholekster ;-)
    Groetjes 10eke

    BeantwoordenVerwijderen